Thursday, March 26, 2009

Perkara yang memalukan!

Ni dapat dari forum cari.com. Kelakar ....

MALU nya...........
apa agak-agaknya perkara yang memalukan yang berlaku secara tidak sengaja dalam hidup kita sebagai seorang wanita....contoh camana yang pernah berlaku pada aku dulu :-1). jatuh tersungkur disebabkan kasut terpijak kain.....masa tu kat shoping complek waktu nak turun escalator tu tetiba kasut terpijak kain sendiri......apa lagi terjatuh depan escalator tu !!!!!!!!!!!waktu tu orang ramai sebab ada sale....malunya seolah-olah rasa macam pening sikit lepas jatuh tu!!!!!!..........
2.perkara ni berlaku semasa dicollege dulu2 sedang dlm perjalanan ke bandar naik bas, org ramai .......tiba2 bas tu tekan brek emergency..............aku terhumban ke depan n tersungkur atas lantai ..selepas tu aku buat bodo selamba aje bangun n turun kat perhentian seterus nye dlm hati menahan sakit sebab lutut luka

3.
penah jatuh tangga kat shopping complex masa dating. pastu boypren mai tlg angkat.. aku pun wat2 pening kepala huhuhu.. malu ooo.. kalo citer balik husband (boipren tu la) sure gelak gile.. masa kejadian tu dia tak gelak.. konon2 kesian kat aku.. sekarang ni hampess.. di bantainya gelak puas2..4.
hehheehheahhehe 2$ penah sekali tuh masa tuh dating ngan pakwe (sekarang hubby) kat bukit cherakah.. pakai kasut sport.. tgh jalan2 tiba2 tapak kasut tuh tercabut dan terkulai ...pakwe masa tuh jln kat belakang .. siap tanya apa yg terkulai kat kasut tuh??? heheh malu sungguh sebab ramai org masa tuh.. lepas tu jalan tak angkat kaki le (seret) sebab cover tapak yg terkulai layu tuh sampai pintu keluar.. 5.
aku jatuh masa nak turun tangga kat LRT kelana jaya.. dh la masa dalam train contact lense aku terjatuh atas lantai.. nak jalan punya la susah.. sakit kepala x ingat.. ada plak sorang mamat ni baik hati hulur tangan nak tolong angkat.. malu tapi aku tetap cover kang hilang glamor6.
kelakar dengar citer korang...kwn saya pun penah mengalami peristiwa yang amat memalukan,masa tu kami masih belajar lg,kami selalu kuar jenjalan bersama..one day masa tu dekat sogo gak..sedang kami tgh jenjalan tue..salah seorang sales girl tue panggil kami.."dik..kasut adik tertinggal kat belakang"ait pesal lak kasut tertinggal kat belakang..memasing tgk kat kaki..mase tue lah kami gelak bagai nak pecah perut..rupanya salah seorang kawan saya tue tapak kasut dia tercabut kat tp sales girl tadi..dengan muka yang merah padam kawan saya pergi ambik tapak kasut tue dan terus blah dari situ tanpa sepatah kata pun..plan kami nak g window shopping hari tue terpaksa d cancelkan gara-gara tapak kasut tercabut.

7.
bulan pose mas tuh....time tuh xleh pose, period dh 3hr.. 3hr gak bulan ramadhan bermula...tgh mkn roti masa tuh.... abg posmen dtg, kena kluar nk sign... dgn roti dlm mulut n sebahagiannya kt tangan....tersengih abg posmen n siap tanya.... ''baru bersahur ker..?'' malunyeerrrr.... awat aku leh lupa laakkk....??esok abg posmen yg sama dtg lagi n kena kluar lagi... selamba jer dia tanya, ''tak sahur tgh ni...?'' merah muka aku... huhuuu

8.
kelAwak toL la uols nih smPI opismat teGUr ape tetIba senGIh dpN pC niH?aKu pun nk Share gak..adala SatU pg tU akU gi bisTro nk breKfasT...ms laLu dpN aLam senTral kan dpn Tu ada byK gerai2 mKn..tserEMpak lAk ngaN 2 orG maMat enceM nih..saJela MniKMati cIptAan Allah, dOraNg x Pasan..masa beTUl2 bdpn Tu..akU plak kntrol 123..tetIba kaSut aKu tCabut teRus lanDing laM KolAm kecIK..ms TU malu x Yah henGat la.. ..cecePat aku aMik kaSut aku TU..x Pepsl TenggelaM kang Aku rS doRanG pun heRan.. beRangan ke hape MInah niH..tp akU tperasan Gak doRAng tu senyum2 kamBIng nGan aku..iSk..xkan ku lupa sAat itu..time tuler nk tpeleOT..iskAku pelagi cePat2la Blah.. padaN muKA aKU cuureng lg ngan Dollah CanTIk

9.
Ku...jatuh jatuh ni ..macam takde lagi la. Tapi masa kerja kat opis lama dulu...boss aku datang dari belakang...cakap cakap dgn aku..aku pandang depan jer... pas tu dia cakap lagi...aku pun reply tanpa menoleh...Pas tu aku rasa macam apa yang aku reply tu tak kena je dengan soalan dia...alih alih bila aku pusing rupanydia tengah dok cakap dgn hengpong dia...malunyer...cakap sendirik rupanya aku!!!
10.
Teringat pulak aku masa nak amik lesen kete dulu.Masa nak tunggu giliran blajar naik bukit, ade sorang mamat tu lambai2..dia naik moto.. aku ingat dia lambai kat aku.. aku pun heran gak.. kat sape la mamat ni lambai2... so dlm confiuse tu.. aku pun lambai balik.. rupe2.. dia tgk blajar bagi signal utk moto.. aduhh. termalu aku .. hehehe mmg dol la!

No comments:

Post a Comment