Thursday, March 26, 2009

Perkara yang Memalukan Part 2

1.
hahaha...br2 ni g tgk muvi ngan bf..tgk kat gsc OU..mase masuk cinema tu dah gelap...kite ngan high heel menonong je jln kat depan sbb bf lmbt sgt...konon2 nak cari tpt dulu la ni....sekali,terpelecok mase dah halfway turun tangga tu....terus terduduk kat situ...dah la org dah enuh dalam cinema tu...malunye tak terkira dah....bf pun tergamam sbb die heran apesal kite tetiba duduk kat situ...die igtkan kite nak tgk number seat tu.. kite cepat2 tarik die g kat seat kitorang...pastu bantai gelak dua2 org... malu gileee....

2.
Malu siot... aku terhantar sms jiwang karat (sepatutnye utk bf aku!) kat member kamcheng aku! Haduuuu.!!! Mesti la teruk aku kena perli lepas ni! Malunyeee.... Semuanya gara2 mereply sms dia... dah sattle hanto kat member aku, aku pastu aku bajet nak hanto kat bf aku plak, aku main delete jer & ketuk lagi... then terus send... tau2... alamak... dah tak sempat nak kensel... waaa... maluuuuu.....
3.
jatoh kat tangga.. kekekemasa tu sebenarnya xsape pon perasan ako jatuhtp, oleh kerana perasan org pandangigt org seme tgk, otomotik sore akopanggey nama laki akolangsong seme org pandang.. kekeke
4.citer die camnih,scidbu n kwn bertembung dgn lecturer yg ala2 lelaki idaman dlm fakulti n jbtn..bertembung plak kat dpn tangga..so kwn td pon tego camnih"assalammualaikum cikgu.."then tros melepasi lecturer tuh..pastu scidbu bantailaa gelak n ckp camnih kat kwn td.."wei..ko igt nih zmn skolah ke nk greet cekgu2??"..psatu dh smpai destinasi..tanyelaa kwn td.."mane cekgu ko tuh??"skali kwn ckp.."nih kat blkg ko"..n lecturer tuh sengih2 je...siot toll..dhlaa ader ngumpat2 lecturer tuh..dulu, time studiy kat U, ada cuti 3 bulan, so, aku keje part time kat satu restaurant ...
5.
ada sekali tu, aku ambil order dari customer ni. dia kata nak kerang bakar. masa tu lak customer ramai. aku salin secepat yg mungkin. lps salin, aku gi htr kat chef kat belakang.dalam 5 minit lps tu, bos aku panggil aku. aku dah terdengar riuh rendah org gelak dr dapur. nape lak ni? masa aku smpai tu, tgk chef2 & suami bos aku duk gelak giler... bos aku tunjuk kat aku kertas order yg aku tulis tadi. rupa2 aku tulis KERA BAKAR satu set malu aku kena bantai gelak di bos & chef2 situ. rasa nak hempok dgn sudip je sorg2.. tau ar aku salah tulis... aku dgn malunya, tersengih2 , ambil pen, tambah NG kat belakang KERA tu. pastu aku gantung balik kat tempat order, terus aku keluar dari dapur sedang diorg duk gelak2 lagi kat aku. lps tu, duk joke2 kat aku suruh masak KERA BAKAR . nyampah aku
6.
putri ader gak citer....gini, satu ari tu putri ngan adik putri..pompaun gak...pi kedai runcit jalan kaki....nak beli barang rumah skit...kat tepi jln tu, ader la 5,6 org mamat2 dok main gitar..biasala kan budak2 muda...nak pi kedai, kene lalu dpn depa...malu seh nak lalu depan tu sbb depa mmg sukadok usha2 budak pompuan....tapi nak tak nak terpaksa lalu la gak kan...putri pon ngn kontrol ayunya lalu depan tu...sekalik...bedebum....jatuh dlm longkang...longkang kat tepi jalan yg besar tu...dah ler kotor, sakit, malu lg...mamat2 tu sumer bantai gelak...adikk putri try nak angkat, tapi dlm longkang tu licin...nak bgnjer , jatuh...bgn jer jatuh...sbb dlm tu kan licin....byk2 kali try, baru ley naik...siutnya mamat...bukannya nak tolong malu gila putri..terus blah, tak jadi pi kedai
7.Citer zaman sekolah dolu mmg kena pakai batch sekolah kat baju...skolah aku ada 2 jenis batch: jenis jahit n ada yg pin.... aku pakai jenis pin...ntah apa malang malam khamis tu batch aku ilang....kena plak pagi jumaat tu jugakla kami ada perhimpunan (mcm perhimpunan ari isnin tu)...Dengan otak geliga aku, aku amik keputusan lukis jer logo sekolah(logo tu aku gunting drpd buku latihan lama n kaler ngan pensel kaler) wat satu ari je untuk esok sementara aku beli yg baru takut kena denda... dipendekkan citer, masa balik ujan betul2 lebat, kengkawan aku parent diorg dtg amik, aku plak sensorg xbawak payung so aku kena tunggu kt pondok pak guard sekolah sbb aku kena naik bas awam balik umah...pakcik guard tu sian kt aku, dia pon sembangla asl usul aku sampai ujan reda sket....Masa atas bas aku xpasan batch sekolah aku tercabut tinggal pin jer...balik umah baru nampak, tapi aku wat xkisahla sebab batch sementara...Ari Isnin, time balik kawan aku nak wat phone call dekat ngan pondok pak guard...aku plak sandar tepi public sembang ngan kengkawan len....pastu pakguard klua....kami seme ingat dia nk tegor jangan melepak kt situ...Rupenye dia nk bg balik batch palsu aku....pastu siap perli lagik..."cantek batch hang no...camne hg lukih? pandai no.."...kengkawan aku kt situ terkedu jap...aku malu giler sbb yg lalu lalang kt c2 pon dgr pak guard perli aku...dgn muka 5 duit aku amik batch tu tanpa cakap pape....masa tu mmg aku rasa nk terjun parit jer.....skrg dh ok dh....ingat balik mmg sungguh memalukan.....

8.ehhh..lebih kurang citer kita ni yek, tapi aku ingat2 lupa sbnrnyer, dah lama berlaku masa zaman aku kat u dulu, ade lah lebih krg 10 tahun lepas, camni citer nyer... kes nih kawan aku yg malu..aku n the geng kuar jenjalan kat kedai2 depan sogo tuh, ade sorang kwn aku nih, nama S , pakai kasut yg mcm ala2 spice girl tuh, ala..kasut yg tapak dia besar gedabak n tinggi tuh, masa lalu depan cobbler(tkg kasut) kat kaki lima kedai2 tuh, si S ni kaki dia tersadung n kasut dia pun terpelanting ke depan, dia berkejar nak ambik kasut tuh balik, yg kita org ni lak mcm terkaku tgk insiden tuh, bila si S dpt kasut dia balik, muka dia semacam jer, ooo.. rupanyer tapak kasut dia tercabut, kita org tengok sekeliling, mana pulak tapak kasut dia ni terbang , alih2 nampak tapak kasut tuh baikkkk punyer landing betul2 depan cobbler tuh apa lagi, mcm nak rak kita org bantai gelak, aku sampai sakit2 perut ketawa n kuar air mata lagik, tak kira kalu si S nak marah, marah lah, kelako giloss..muker si S tuh kelat semacam jer, dgn muker selamba dia gi kat cobbler tuh amik tapak kasut n suruh cobbler tuh betulkan kat situ jgk, pandai betul tapak kasut dia tuh cari landing..., selama cobbler tu betulkan kasut tuh, selama tuh lah aku n the gang tak berenti2 gelak, sampai dlm bas masa nak balik pun tak boleh nak stop gelak driver bas pun pelik tgk kitaorg, kat asrama pun bantai gelak lagi sampai tergolek2 lah kita org kat dlm bilik , bengang jer si S... adoooiiii..ai..lawaks siot...sampai skrg aku tak leh lupa... skrg pun aku gelak lagik,...

9.
aku pernah masa rumah mertua......aku pakai track bottom.....tak sedar pulak koyak kat bawah ...besar pulak tuhhh dlm umah tuh ramai laaa....mak mertua, adik2 ipar pompuan lelaki......sorang pon tak sound tapi aku syak dia org perasan tapi maybe tak nak aku malu kott....aku sedar koyak bila aku dok kat tangga tengok seben basuh kete.......seben aku cakap dia dh lama nampak tp saje.........
kisah nih baru berlaku....aku terjatuh di tangga depan supermarket Aneka. Dah laa ada sales. Nasib laa masa tu aku ngan hubby aku. Memang jatuh melongsor...sampai hubby aku pun tak leh nak control aku dah. Yg aku sedar, ada makcik tu menjerit...aku dah sure menjerit. Sampai kat bawah..siap tgk orang lain...siap leh tanya hubby lagi...ada orang ofis tak.... Lepas tu baru rasa sakit. Nasib laa hubby tak gelak. Tapi malangnya dalam keta..dia bantai gelak.....10
kelakar giler ceta korang semua...sampaikan keras perut aku tahan gelak...hahaha... kalo org jatuh aku tak sampai hati nak gelak....aku ada 3 ceta....pertama, masa aku pegi klinik...klinik tu ada pasu bunga yg ada ikan laga dlm tu...ada pompuan ni bwk anak...anak dia tanya...mak mak ni ikan apa...?pompuan tu dgn selamba jawab...ikan lumba2...aku bantai gelak...hahaha... dahla laki dia duk sebelah laki aku...laki aku terus bg aku siku..ish tak baik gelak camtu...hahaha..nak wat camana hati aku dah geli sgt... kedua, ni ceta masa tgh dating dedulu...tgh elok jer duk sembang dgn bf (now hb aku)...tetiba jatuh taik cicak dekat lengan bf aku...aku apa lagi gelak aaa tapi dlm hati jela...nak mampus gelak depan2...aku rasa kalo aku gelak mesti dia dah malu nak jumpa aku sbb masa tu kitorang baru jer knl....hehehe ketiga, aku ada sorang kwn ni mmg takut dgn cicak...kalo ada cicak dlm bilik air dia sanggup kuar bogel camtu jer...siot betul... ...masa aku pegi kursus masa belajar...dekat situ mmg byk cicak...dekat siling kaki lima boleh dikatakan berpuluh puluh ekor cicak...bila dia terpandang jer cicak2 tu seme...dia lari mcm tak cukup tanah...aku yg tukang tgk ni sabar jelah....malu siot...
11.
along pun ada pengalaman yg memalukan..msa tu along masih kt uitm lgi...along n friend g makan kt ada satu warung kt kl...so servis mokcik nie mmg slow giler...nk blah tk sampai ati lak..so tunggu jerlaa makanan yg we al order tu sampai...kalau sodap takperla gak..nie ntah apo2 ghaso...punyalah bengang we al dgn mokcik nie..so sblm blah...we al watla dajal cikit..tulihlah rasa takkepuasan ati kt kertas tisu..bahasa..jgn citerlaa..mmg indah blaka..niat kami ikhlas..nk sedarkn mokcik tu..untung2 dia upgrade servis n masakan dia tu...pastu we al pn blah...korang tau...dgn kuasa allah...ntah camner ghupa2nyer beg along tertinggal kt warung mokcik tuu.....isk isk..nk amik ke tkyah nie..mmandangkan ada dokumen penting dlm beg tu...we al patahlah balik...he he..sampai jer kt warung mokcik tu..along dgn muka tk malu tanya kt mokcik tu ada nampak tk beg tu....nasib baik tk dibuangnya beg along...masa dia bagi balik mokcik tu siap cakap trima kasih yer dik..susah2 jer buat karangan utk mokcik!!adussss tebal rasa muka we al masa tu...13.
aku penah nak tercirit punya pasal aku pon berlari cari tandas.Tgh tuut (buang air besau) aku dgr suara laki2 sekeliling tandas tu..Otomatik cirit aku terhenti, rupanya aku masuk tandas lelaki..uwaaa, pastu ble line clear aku terus kuar, dpn pintu tandas laki aku buat2 konpius konon, sedangkan bapak maluu i14.harharharaku pun penah gakkk..masa tu keje kat kilang tuttutsbb aku keje kat opis x penahla aku gi toilet yg kat assembly area..masa tu sbb desperate nak temuntah aku punya2la kalut masuk toilet tuhh..depan tu ade pak guard lelaki jaga..rushing je aku masukkk..die plak x cakap ape2..tapi aku prasan la muka die semacam..sejak tu tiap kali ke assembly, tu lah toilet yg aku pi..sampai kali ke 5 kottt...baru aku prasan ade mcm sinki pelikkk..check2 indication kat pintu kaler biru, n ade lambang gents tuhhh.. pergghhhh!!! patutla guard tu manjang muka pelik tengok aku gi situ..masa tu actually x tau buat muka camne kat guard tuhhhhh tapi kontrol macho jelahhh... ?/div>

No comments:

Post a Comment